Skip Navigation Links

News Release

Arabtec Holding PJSC statement regarding media speculation over increasing its stake in Depa
تصريح من شركة أرابتك القابضة حول التكهنات بشأن زيادة حصتها في ديبا
Posted on

Dubai, 30th December 2013: Arabtec Holding PJSC, a leading engineering and construction group specialising in complex projects in the Middle East and North Africa region, announced today that recent market and media speculations regarding increasing its stake in Depa limited by Arabtec are baseless.

Arabtec Holding confirmed that there are no plans at this stage to increase its stake in Depa. 

In November 22nd 2012, Arabtec Holding announced the acquisition of 149.55 million shares, 24 per cent stake, in Depa for AED241.670 million (USD65.8 million)

                                                               - Ends –

About Arabtec Holding

Arabtec is a leading engineering and construction group specialising in complex projects in the Middle East and North Africa region, including high-rise commercial and residential development, infrastructure and oil and gas.The UAE-based group’s impressive list of completed projects includes iconic buildings such as the world’s tallest building, the Burj Khalifa in Dubai, and Abu Dhabi landmark, the Emirates Palace Hotel; as well as other technically challenging work on airports and related infrastructure. 

Arabtec was the first private construction firm to go public when it was listed on the Dubai Financial Market in 2005. Today, Arabtec Holding consists of many subsidiaries, with specialisations spanning all segments of the construction cycle. The group is currently working on some of the most prestigious projects in the Middle East, such as the Louvre Museum in Abu Dhabi and a regeneration project in the centre of the Qatari capital, Doha, and is expanding into other regions. The group is also expanding in the oil and gas, power and related infrastructure sectors.
 

Arabtec’s strong track record and commitment to timely and cost-efficient delivery has contributed to its rapid growth in recent years and a reputation for quality that has often translated into a market-led pricing premium for completed projects. 

For more information, please visit  www.arabtecholding.com 

For further information, please contact:

Brunswick Group  +9714 4466270

Alex Blake-Milton

Assheton Spiegelberg

 

دبي، 30 ديسمبر 2013 - أعلنت اليوم أرابتك القابضة، مجموعة الشركات الرائدة المتخصصة في تنفيذ المشاريع الهندسية والإنشائية الضخمة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا والتي تتخذ من دولة الإمارات العربية المتحدة مقراً لها، أن التكهنات المتداولة في السوق ووسائل الإعلام حول زيادة أرابتك لحصتها في شركة "ديبا المحدودة" لا أساس لها من الصحة. 

وتؤكد أرابتك القابضة أنه ليست لديها في الوقت الحالي أية خطط لزيادة حصتها في ديبا. 

وكانت أرابتك قد أعلنت في 22 نوفمبر 2012 عن إستحواذها على 149.55 مليون سهم من أسهم شركة ديبا، والتي تمثل 24 بالمئة من أسهم الشركة المدرجة في بورصة ناسداك دبي، بقيمة 241.67 مليون درهم إماراتي (65.8 مليون دولار أمريكي).

 

- انتهى – 

نبذة عن أرابتك القابضة:

أرابتك القابضة شركة رائدة متخصصة في تنفيذ المشاريع الهندسية والإنشائية الضخمة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، بما في ذلك الأبراج التجارية والسكنية، ومشاريع البنى التحتية وقطاع النفط والغاز. ونفذت الشركة التي تتخذ من دولة الإمارات مقراً لها، مجموعة متنوعة من المشاريع الإنشائية البارزة، مثل تشييد برج خليفة، وهو أعلى مبنى في العالم، وفندق قصر الإمارات، فضلاً عن عدد آخر من المشاريع التقنية، مثل المطارات ومرافق النفط والغاز.
 

تم إدراج أرابتك في سوق دبي المالي عام 2005 كأول شركة إنشاءات خاصة تتحول إلى شركة مساهمة عامة. واليوم تضم أرابتك القابضة العديد من الشركات التابعة في مختلف تخصصات قطاع الإنشاءات. وتعمل الشركة في الوقت الراهن على مجموعة من أبرز المشاريع الإنشائية في منطقة الشرق الأوسط، بما في ذلك متحف اللوفر أبوظبي، ومشروع مشيرب في قلب العاصمة القطرية الدوحة، كما توسع الشركة أعمالها في مناطق جغرافية جديدة، وتعمل على التوسع في مجالات النفط والغاز والطاقة والبنى التحتية ذات الصلة بهذه القطاعات . 

تملك أرابتك القابضة سجلاً حافلاً بالإنجازات، وتلتزم بتسليم مشاريعها وفقاً للجدول الزمني والميزانية المحددة، الأمر الذي أسهم في تنمية أعمال الشركة بسرعة مطردة خلال الأعوام الماضية، واقترن اسمها بالجودة، الأمر الذي انعكس إيجاباً على أسعار المنشآت التي نفذتها الشركة. 

وللمزيد من المعلومات يرجى زيارة موقع الشركة : www.arabtecholding.com

للمزيد من المعلومات:

برنزويك

زين بشناق

بريد إلكتروني: zbushnaq@brunswickgroup.com

هاتف: 00971561742230

 

 

Back To List
  Copyright 2017 © Arabtec Construction, L.L.C.